sâmbătă, 13 septembrie 2014

Adio, CFR Calatori!

Sunt de profesie calator. o stie toata lumea. As pleca zi de zi undeva. Sunt oameni care ar sta mereu in casa. Eu... mereu pe drumuri. :)

De 10 ani de cand am ales Bucurestiul am facut de zeci de ori drumul pina la ai mei. Cu masina sau cu trenul. Despre DN1 nu vorbesc azi ca e sambata si nu vreau sa ma enervez. 

Trenul e o varianta ok. Dar, biletele mi s-au parut mereu scumpe. Cineva mi-a zis saptamana asta de un tren privat si mi-a adus ca argument costul biletului: e la juma de pret. Ei nah! Hai sa incerc ( imi si imaginam cum o sa merg cu o caruta pe sine ). 

Ajung in Gara de Nord la 8.39, trenul pleca la 8.50 ( dependentadeadrenalina).

Intreb la informatii despre casa de bilete pentru trenurile private. Doamna coafata prea cret ( nu inteleg de ce mai sunt femei care isi fac permanent ) imi raspunde super sictirita: in spate la farmacie, o sa va dati seama dupa coada.

Alerg, ajung la si 42. Vreo 30-40 de oameni la o coada rotunda, romaneasca. Ma gandesc ca nu am cum sa mai iau bilet si totusi ma asez la coada. Si atunci vad ca la ghiseul micut sunt aliniate 5 doamne super zambitoare care elibereaza tichetele pe banda rulanta. La si 46 iau biletul.

Mai sunt 4 minute si pleaca trenul. Ajung pe peron, lume foarte multa, oamenii isi dau coate sa urce in tren. Ma gandesc: e firesc la banii astia.  In momentul ala imi dau seama ca pe tichet nu am trecute vagonul si locul. Intreb un controlor: Nu sunt locuri in general sau am ajuns eu prea tarziu? Nu, doamna nu e cu locuri, dar mergeti in fata ca sunt doispe vagoane si in primele trei nu e nimenea ca bucurestenii sunt cu lenea nu se duce nimeni pina in capatul liniei(trufiedeardelean)....

La si 49 ma urc in al doilea vagon. Nu e nimeni. Ardeleanul a avut dreptate. Mocheta rosie pe jos, scaune rosii tapitate. Sunt vechi si uzate DAR sunt curate. Priza la fiecare scaun iar in scaunul din fata fix ca in avion ai masuta sa iti pui laptopul. 



Pleaca trenul cu o intirziere de un minut. 

Apare controlorul pe care il intilnisem mai devreme pe peron. Ii dau biletul si el imi spune cu zambet: La brasov sa va duceti cu tichetul asta in gara mare ca primiti o bere. Gratuita! Cum asa? Pai e oktoberfest la brasov si firma noastra a facut parteneriat si primiti o bere. Mergeti si luati tichetul chiar daca nu vreti dumneavoastra berea poate o faceti cadou cuiva. Ma buseste rasul: tare promotia asta, dar mai tare e trenul asta al dumneavoastra, la banii astia...Tare, doamna ca e pretul bun si avem reducerile pentru pensionari, elevi si studenti. Pai e 12 lei 50 drumul la Brasov pentru ei. Normal ca e tare :)


A plecat zambind. Eu am ramas pe ganduri. Calculele sunt simple:

- Un drum cu masina dus intors Bucuresti Brasov e minimum 100 de lei. Daca sunt mai multi merita ca si cost desi calvarul numit DN1.... ( dada iar sunt portiuni unde se lucreaza )

- Un drum cu cfr calatori la clasa a doua e 50 de lei.

- Un drum cu trenul privat e 25 de lei. Si cu putin noroc primesti si o bere la promotie :)))

Da, stiu ca locomotivele diesel consuma mult, stiu ca furtisagurile de 20 de ani trebuie acoperite cumva, ca personalul obosit si sters si fara zambet trebuie platit, stiu toate astea. Dar mai stiu si ca niste ingineri din brasov au facut firma asta de transport privat, au adus ei garnituri, au inceput pe o ruta mica, locala si in ani s-au extins. 

Uite ca se poate, domnilor de la CFR Calatori. Da, stiu e de vina sistemul, statul e de vina ca voi nu puteti, ca au furat aia dinainte, etc. 

V-as spune in engleza: goodbye, dar e interpretabil. Si clar povestea asta nu e cu vreo revedere. In romaneste e mai simplu: ADIO, CFR Calatori!

Firma careia i-as face pr gratis se numeste Regiotrans. Zic sa verificati rute si preturi. Si promotiile ca poate primiti o bere gratis.  :))

Va parasesc putin, tocmai ajung cu bine la Brasov.

Sa aveti un weekend fabulos!











  

2 comentarii:

  1. Foarte util articolul! Nu stiam de trenurile private. Sincer, nici nu am mers cu trenul de la Onesti la Bucuresti, mi s-a parut incomod sa schimb la Adjud si era si mai scump si nici timp nu econimiseam.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu stiam de ei, inca de acum 1 an. Insa nu am calatorit cu ei pana acum. :) Abia astept sa vad cum e.

    RăspundețiȘtergere