joi, 24 iulie 2014

Cine spune primul TE IUBESC



Am o prietena care e super indragostita de un domn. Si el de ea. Sunt de 10 luni impreuna. Amor mare. Imi descria zilele trecute cum a inceput totul, cat de mare e pasiunea ( cefrumoasesuntinceputurile). Avea pe fata acel glow pe care doar dragostea ti-l da. Si totusi e o mica problema:

     -         Mah fifi, suntem de 10 luni impreuna si nu imi spune te iubesc!
-         Si?
-         Cum mah nu imi spune, de ce? Ca stiu ca ma iubeste! Si mi-e o frica….
-         De ce???
-         Sa nu care cumva sa ma scap si sa ii spun eu prima…
-         Si daca ii spui tu prima care e problema?
-         Cum mah sa ii spun eu prima? Sa spuna el!

Mereu avem nevoie de confirmari. Te iubesc e ca o scrisoare de garantie bancara in mintea multora dintre noi. Femeile vor sa auda, barbatii sunt mai zgarciti la vorba prin ADN si uite asa ele asteapta, in timp ce ei cred ca e de la sine inteles.

Multi nu spun de frica pentru ca s-au ars de prea multe ori, altii nu sunt pe genul declarativ, mai vin si orgoliile care ne tin gurile inchise. 

Dragostea ne face super vulnerabili si daca verbalizam avem senzatia cumva ca suntem in curul gol ( scuzati franchetea ).

Am facut un scurt sondaj. Am intrebat femei si barbati daca intr-o relatie conteaza cine spune te iubesc prima data si daca a spune te iubesc primul e semn de slabiciune. Aveti mai jos raspunsurile.

Ce spun ELE: 


Nu, dimpotriva! E semn de slabiciune sa astepti siguranta. Daca ai sange spui tu, ce daca el nu zice? Tu stii ca asa simti si te tine sa o spui sus si tare!

 Nu e semn de slabiciune. E un semn ca stii ce vrei si cine esti, independent de el. 

Cand iubesti pe cineva nu conteaza daca el te iubeste sau nu. E o povara pentru suflet sa nu spui ce simti si asta nu e un semn de slabiciune. Cand iubesti pe cineva, striga in gura mare!!!! A fost odata ca niciodata o fata care iubea ca o nebuna un baiat. Din prea multa mandrie a ales sa nu lupte pentru dragostea ei si a preferat sa-si inchida dragostea in cel mai adanc sertar al sufletului ei. Mai multe decat atat, s-a aruncat in bratele unui alt barbat pe care doar credea ca-l iubeste. Au trecut anii, viata a trecut peste ea, a invata ce inseamna mandria si vanitatea si a realizat ca douazeci si cinci de ani a iubit un singur barbat. A trecut peste orgoliu si mandrie si si-a strigat dragostea.

Spui "te iubesc" cand simti. Daca spune el primul iti da siguranta si inceredere. daca el nu spune, eu ii spun pentru ca asa simt, nu cred ca e semn de slabiciune. Iubitul meu mi-a spus dupa 2 saptamani ca ma iubeste, am crezut ca nu aud bine. A zis sa ii spun cand simt, si ca nu asteapta acum un raspuns.

Cred ca trebuie sa fii atenta, daca tu spui prima, nu pentru ca ar fi un semn de slăbiciune ci sa nu-l sperii. "Te iubesc" sunt cuvintele care ingrozesc un barbat mai tare decat "sunt însărcinată". Mai bine ii spui cum i-am zis eu: m-am îndrăgostit. Si m-a intrebat a doua zi: deci ma iubesti. Si i-am zis: nu. M-am îndrăgostit. Sunt 2 lucruri diferite. Si nu i s-a mai părut atat de grav :))) a inceput sa-si dorească sa ajungă la "te iubesc".


Ce spun EI:

Ea m-a sarutat prima. Ea mi-a spus prima te iubesc. Fara jena si fara frica. Si mi-a placut. Ca a stiut ce vrea. Ma voia pe mine :) . Cand eu i-am spus dupa mult timp te iubesc, ea a ras: da mah stiu nu trebuie sa imi spui. S-au dus vremurile cind ele asteptau ca ei sa faca primul pas.

Eu cred ca daca e vorba de doi oameni maturi, unde sinceritatea nu e considerata slabiciune...nu conteaza cine spune primul. Spune cine simte primul.

O marea parte din oameni iubesc sau spun te iubesc, pentru a se simti iubiti, si deja asta e gresit. Ce am invatat eu despre iubire? Sa zicem ca iubirea este apa si cine iubesti este o planta. Cand tu dai apa la o planta, nu te astepti sa iti dea apa inapoi.  Pur si simplu dai apa pentru bucuria de a o vedea cum creste sanatoasa. Cu cat creste mai mult, cu atat mai mult te bucuri. Fara nicio asteptare...nu te duci la planta si o scuturi pentru ca nu creste destul de repede. Pur si simplu dai si astepti si te bucuri. Bine...intr-o zi poate ca planta aia va deveni un copac. Copacul ala iti va da umbra cand e cald, lemn daca o sa ai nevoie de ceva pentru a te incalzi, frunze, fructe……


Concluzia e simpla: vrem siguranta.

Ori dragostea nu e un contract cu prestator si beneficiar, cu clauze si penalizari. Sunt oameni care nu si-au spus niciodata unul altuia te iubesc. Dar, privirile, gesturile si atingerile dintre ei sunt infinit mai valoroase.

Dragostea e un labirint. Cuvintele de cele mai multe ori sunt niste margini, niste pereti de care simtim nevoia sa ne sprijinim. Spunem cu glas tare TE IUBESC, ca nu cumva iubirea sa treaca neobservata. Dar am credinta ca daca e iubirea iubire nu e nevoie de cuvinte.  


Hai! Sa iubim mai mult si sa vorbim mai putin! J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu