marți, 7 mai 2013

New York, pur si simplu magic- partea a doua. O zi în Central Park


E pur si simplu magic locul asta! Bancile si dalele pe care calci sunt pline de inscriptii, ale oamenilor care au contribuit la mentinerea parcului in bune conditii, dar si declaratii de dragoste, mesaje de multumire pentru lucruri frumoase sau miraculoase care s-au intamplat in viata lor si multe, multe mesaje pentru cei care nu mai sunt cu noi... Unele te induioseaza pana la lacrimi! E un fel de Notre Dame de la Garde din Marseille, un altar de multumiri si iubire!



De cum pasesti in parc esti inconjurat de o atmosfera de basm: ciocolata calda la tot pasul, alune si migdale prajite in miere, faimosul hot-dog cu de toate, calesti albe care plimba romanticii... E plin de copaci si de flori, e multa iarba, sunt veverite, ratuste, lebede si tot felul de pasarele.





Este si un pavilion pentru teatru in aer liber, am vazut fragmente din Shakespeare recitate de cativa elevi de liceu, in cadrul unui program de comemorare a victimelor din Boston.

Nu ma pot satura de Centra Park! Oamenii iau masa de pranz direct pe iarba, sau tolaniti pe stanci, la soare... Miroase a curat, a flori, a cafea proaspata si a alune prajite. Sunt tot felul de cafenele simpatice, parca decupate din cartile cu povesti, pitite printre copaci, gata sa iti ofere placinta de dovleac, strudel cu mere, zeci de sortimente de inghetata si tot felul de cafele delicioase, cu nume fancy :) Si peste tot sunt narcise si lalele.. multeeeeeee!








M-am oprit pe o banca, am hranit veveritele si mi-am hranit si sufletul! Nu stiu cand sau daca ma voi mai intoarce vreodata aici, asa ca am fost sa imi iau ramas bun de la acest taram fascinant, care pe mine ma incarca cu o energie pozitiva nemaipomenita!





Sotul meu zice ca e doar un parc. Ei bine, pentru mine nu e doar un parc, e o alta lume, e un ghem de energie, e un colt de liniste si de frumos, e locul meu preferat din New York. E parcul MEU! Si il iubesc!


Cine spune ca "Nu e nici o alta data ca prima data" sigur nu a fost in Central Park: de fiecare data cand il vezi e la fel sau mai frumos decat prima oara! De fiecare data vezi ALTCEVA...


Daca nu ati experimentat inca magia New York-ului, merita sa faceti din acest oras cap de lista pentru urmatoarele destinatii!

* guest post de Laura Bercean, prietena mea si trimis Fifistie in lumea larga:)


2 comentarii:

  1. Si cat de bine ne-a transmis si noua aceasta magie! ... ... ... puncte de .. oftat.. :) Minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, stiu. Eu nu sutn disperata cu America dar as vrea sa ajung la New York iar parcul asta....e un must!

      Ștergere