luni, 13 octombrie 2014

Avem un secret mare. Ce facem cu el?



- Maria, daca ai un un secret cui il spui?
- Pai daca e secret…nimanui.
          -  Dar daca nu mai pot sa ma tin ti-l spun tie.
- Da de ce sa nu te tii?
          - Ca e greu mama sa nu spui…

Asta e fifi mica. 5 ani jumate. Stie exact cum stau lcururile in viata, nu mai am dubii. 

Secretele sunt  excitante. Cu cat un om e mai misterios, mai inaccesibil, cu cat  stim mai putine despre el cu atat ne simtim mai atrasi.

Sunt oameni care stiu sa tina un secret. Cand se discuta subiectul tainuit par uimiti, nu li se misca niciun muschi pe fata. Te uiti la ei cu subinteles dar nu, nimic, nicio dovada in priviri.  Altii recunosc cinstit: nu-mi spune daca e secret ca nu pot sa il tin... 

Secretele inseamna putere. Sunt omanei care stiu secretele tututor si altii de care se freest toata lumea. Mi-am intrebat prietenii si prietenele cui ar spune mai degraba secretul lor: prietenilor apropiati sau familiei?

Iata raspunsurile:

Eu imi spun secretele mie mai intai. De atatea ori pana imi intra bine in cap. Daca ma plictisesc de ele, le spun maica-mii. 


Ierarhia salveaza secretomania :))) Prietenele cele mai bune sunt the "secret keeper". Mama e "the healer". Tata e "the hugger". Fratele e genul "hai sa petrecem sa uitam". Sotul e cel care gaseste solutii pentru orice. Dar secretele... Secretele sunt la ele, la cele 2-3 prietene apropiate ale mele. Care au "permis" de dat cu parerea... au umeri pe care pot sa plang…au maini de ajutat si mai ales... au lacate loiale care pastreaza secretul... 

Depinde de secrete. Dar mai degraba prietenilor


Depinde de secret si de adancimea lui, dar familiei n-as prea spune.

Daca e un secret nu il spun nimanui nici familiei, nici prietenilor.


Prietenului cel mai apropiat.

Nu as spune familiei. Am câțiva prieteni care mor cu secretarul în buzunar.

Sincer, am o singura prietena din copilarie pe care o consider cea mai buna prietena..si de obicei, prima data ii zic ei....in ideea sa-i cer o parere pentru ca o simt ca imi vrea binele de cand ne stim.....dar pana la urma tot pe mama ma bazez in orice situație 

Nimanui, pentru ca de aceea e secret !

Am facut greseala sa ii spun iubitului meu toate secretele, cele mai adanci. Parea cel mai discret om din lume. Apoi ne-am despartit.  Si am aflat ca a spus tot, tot. Tuturor. Si atunci mi-am dat seama ca eu nu prea stiam niciun secret despre el…

Celui mai apropiat prieten, clar! din experienta, familia tinde sa te judece ori sa-l impartaseasca mai departe... 
Daca e un secret il pastrez. E al meu!!

Mi-as dori sa invat sa-l tin pentru mine daca tot e secret, dar cum nu pot deocamdata, intotdeauna il impartasesc unei prietene... sau doua, trei ☺) Niciodata mamei pentru ca stiu ca optimismul nu e principala ei calitate si nu as vrea sa-i fac nopti albe. Ea afla de probleme doar dupa ce sunt rezolvate si chiar si atunci o vad ca se consuma, deci e exclus sa-mi afle secretele. Altfel, stiu la cine trebuie sa apelez in functie de probleme. Am prietene care stiu sa asculte si prietene care stiu sa ma ajute cu un sfat si sa-mi dea curaj sa trec la fapte. Cand e vorba de un secret-barfa, il afla toata lumea :)))


Ar fi bine sa te gandesti de 10 ori cui ii spui secretele tale. Iata cateva intrebari in loc de concluzie. Cui sa spui?

-  Oamenilor care au secrete similare pe care tu le-ai aflat, direct sau indirect? Poate parea cea mai buna varianta.

- De ce ai spune un secret cuiva despre care nu ai habar ce ascunde, chiar si lucruri nevinovate?  

- Prietenilor cei mai buni? Poate ca sunt buni doar pe moment. 

- Iubirii vietii tale fara de care nu poti respira? Si daca va despartiti cu scandal ce faci?

- Familiei? Poate ca iti va scoate ochii toata viata cu ce ai facut.

Pina la urma in viata e vorba despre alegeri si despre incredere. Eu te sfatuiesc asa: Daca e secretul secretelor din casa secretelor incearca sa il tii pentru tine. Intreabarea e simpla:  Poti? 

articol din rubrica fifi&thecity de pe blogul Cristinei Bazavan, www.bazavan.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu